CORETAN USANG

RINDU SETINGGI SENJA

Keindahan itu terbayang . . .
Keindahan masa depan yang menenangkan.
Sejenak kurasakan sejuk udara yang kuhirup.
Dengan iringan cintamu yang semakin hidup.
Kekasihku . . .
Meski hanya suara dan pesan singkatmu yang menemani.
Itu sudah cukup membuat keyakinanku terus bersemi.
Mantapkanlah hatimu kasih.
Raih cita-citamu setinggi ilmu Nabi.
Tenanglah . . .
Aku sangat yakin rasa sabarku ini lebih besar daripada waktuku untuk menunggumu.
Biarlah dulu rinduku membara dalam dada.
Biarlah dulu cinta kutertahan di jiwa.
Sungguh aku sangat ikhlas menjalaninya.
Semakina kuRindu, semakin aku berdo'a untuk kebaikanmu.
Ya Robb, maafkanlah jika apa yang aku lakukan ini salah.
Aku memang hamba yang sangat lemah.
Aku begitu mencintainya . . .
Dia yang apabila aku menutup mata aku masih melihatnya.
Dia yang apabiladi dalam mimpi dengannya aku bertemu aku masih merasa malu.
Dia yang hanya dengan menyebutnamanya bergetarlah jiwaku.
Dia yang hanya dengan melihat fotonya serasa aku telah mencium wangi surga.
Dia Calon istriku yang masih jauh ada di kampung melayu.
I Love You . . .

Post a Comment for "CORETAN USANG"